Blog, WordPress

octubre 29, 2017

Disrupción: cuando la innovación acaba con su función.

www.seox.es | seox@seox.es | 656545123 | SEO y Posicionamiento en Bilbao: #seox #seobilbao #posicionamientobilbao #paginaswebbilbao

Estamos en un momento de primero tener claro como actua nuestra mente y por tanto las sinergias que se producen a nivel neuronal y por otra parte su correspondencia con nuestras relaciones y por tanto con nuestros aprendizajes en red.

Often in Social Learning we are aiming to generate engagement within our communities, but it’s easy to get caught up in the ride and think we are successful when people start to speak. Engagement isn’t just about hearing from a vocal few: rather it’s about connecting to the silent majority. It’s about ensuring that everyone is in the conversation. You can’t have co-created learning unless everyone is engaged in the co-creation.

There are many reasons for being disengaged; the technology may not be good, the timing may not be right, or the relevance simply isn’t apparent. Even if all those things are sorted out (which is rarely the case), we may still fail to engage, because we are busy elsewhere: so many things, so little time.

Key to engagement is making it worthwhile to engage: avoiding wasting people’s time or patronising them. It may seem obvious, but it’s the hardest thing to do, partly because we have teams of people who care deeply about their subject and have to justify the time and expense of designing the learning. We tend towards being too long and too complex in design. Organisations tend towards too great an amount of process template and control, when what’s needed is agilitycollaboration and co-creation.

It’s not coincidence that, when a Holywood blockbuster is ready to go, when the final edit is complete, they do test screenings before going on general release. As a result of these, they re-edit, change the plot or even lengthen or shorten the whole film. The final release we see is only the result of a great deal of uncertainty along the way.

The first step for success with a Social Learning space is to start hearing voices (the good ones from the community, not the ones in your head). The second step to success is to realise that there is no silence round the edges of the room.

SIGUE LEYENDO…
Ir a la fuente / Author: juandon

www.seox.es | seox@seox.es | 656545123 | SEO RSS SEOX: SEO Vizcaya SEO empresas SEO Google SEO páginas web SEO pyme SEO buscadores SEO Bing SEO Opera SEO chrome SEO firefox SEO España SEO negocios SEO Internet seo bilbao curso seo bilbao consultor seo bilbao posicionamiento seo bilbao empresas seo bilbao congreso seo bilbao seo bilbao seo en bilbao posicionamiento seo en bilbao museo bilbao museo bilbao guggenheim congreso seo bilbao posicionamiento web bilbao diseño web bilbao posicionamiento web en bilbao curso seo posicionamiento web posicionamiento en google posicionamiento seo diseño grafico bilbao agencia seo seo web google seo seo barcelona herramientas seo agencia seo barcelona agencia seo madrid consultor seo marketing online bilbao agencia seo bilbao analisis seo posicionamiento web malaga posicionamiento web marbella seo marbella diseño grafico marbella páginas web marbella seo y sem seo sem paginas web bilbao agencias anuncios asociación de agencias de publicidad ayudas y subvenciones bilbao blog branding community manager concursos creatividad creativos diseño eventos festivales google green marketing internet marca marketing mujeres networking packaging pinterest promociones publicidad recursos rrss rrss seoo storytelling street marketing tipografia tutoriales twitter venta on-line viral web whatsapp www.seox.es | seox@seox.es | 656545123 | SEO RSS SEOX: so Vizcaya sio empresas saeo Google sweo páginas web sewo pime seo` buscadores seopp Bing seop Opera seio chrome sero firefox sdeo España aseo negocios aseo Internet seop bilbao curso sseo bilbao consultior seo bilbao posicionamiento seeo bilbao empresaas seo bilbao congreeso seo bilbao seo biilbao seo en biilbao museoo bilbao museo bilbao gugenheim congreso seo biilbao posicionamiento web bilbaao diseno web bilbao curso seoo posicionamiento webb posicionamiento en gogle posicionamientoo seo diseño graficoo bilbao agenciaa seo seo webb gogle seo seoo barcelona herramientas seoo agencia seo barcelonaa agencia seo madridd consultor seoo marketin online bilbao agencia seoo bilbao analisis seoo web malaga posicionamiento web marbela seo marbellaa diseñoo grafico marbella páginas webb marbella seoo y sem seoo sem seo semm seo y semm pagina weeb bilbao agencia de publicidad suvenciones bilbao vlog brandin comunity manager comunitymanager communitymanager creatiividad creativoo diseñoo evento gogle green marketin marca marketin mujeres networkin packagin pinterestt pintarestt pintarest promocioness publicidadd seoo storytellingg marketingg twitterr twiter vventa on-line viral webb whatsappp watsap watsapp Páginas Amigas: www.juanantonionarvaez.com | Formación Linkedin | Neuroselling | marketing